Oldal kiválasztása

Megosztás

… ne dolgozz pizsamában..!

Négy olyan problémával találkozhatsz az otthoni munkavégzés során, amelyeket egy céges irodában soha nem fogsz tapasztalni.

  • Otthoni zavaró tényezők: Függetlenül attól, hogy a macskád ugrik az öledbe, a kisgyermeked sír, mert figyelemre vágyik, vagy a párod kér arra, hogy légy szíves elmosogatni, mindenki körülötted elterelheti a figyelmedet a munkától. De maga az otthoni környezet is elvonhatja a figyelmet, mivel tele van olyan elemekkel, mint a TV, a videójáték, vagy épp a konyhaszekrény tele rágcsálni valókkal…
  • A számítógép zavaró tényezői: Még akkor is, mikor a céges irodában vagy, elég nagy kihívást jelent hanyagolni a közösségi médiát, vagy csak egy-egy hírt elolvasni. Otthon, mivel senki sem ellenőriz, ez még inkább csábító.
  • Izoláció: Amikor az irodában vagy, a munkatársakkal tudsz beszélni egész nap, de otthon csak a négy fal vesz körül. Ez elég lehangoló.
  • Eszközök hiánya: Mikor az irodában dolgozol, van egy kényelmes irodai széked, többféle monitorod és egy szuper billentyűzeted és egered, de talán otthon ezek nincsenek.

Tippek az otthoni munkához

Íme, néhány tipp, amelyek segíthetnek, hogy ne foglalkozz a fenti problémákkal és még jobb legyen otthon.

  1. Telepíts szoftvert a zavaró tényezők ellen.
    Még akkor is, ha a munkahelyeden vagy, nem túl egyszerű, hogy ne jöjjön veled szembe a sok információ a legújabb történésekről a világban. Használj böngészőbővítményeket, például a Stay Focused-t, hogy korlátozni tudd a hozzáférést közösségi médiához, hírekhez és egyéb időrabló webhelyeket amíg dolgozol.
  1. Fektess le szabályokat.
    Lehet, hogy szeretteid körülötted kell, hogy legyenek, de meg kell értetned velük, hogy addig ne zavarjanak, amíg dolgozol.
  1. Alakíts ki egy saját munkahelyet.
    Az ideális helyzet az, ha van otthoni iroda, amely egy elkülöníthető szoba bezárt ajtóval. Még akkor is, ha kis lakásod van, valószínűleg találsz egy sarkot, amit ki tudsz jelölni munkaterületnek. Fontos, hogy csak akkor legyél ebben a térben, ha dolgozol. Ha vége a munkának, szünetelsz, ne maradj ott. Ha ez a tér egy otthoni iroda, akkor zárd be az ajtót, amikor dolgozol, vagy ha szabadnapos vagy. Fontos, hogy válaszd el a munkahelyed az otthonodtól!
  1. Öltözködés. Ne dolgozz pizsamában!
    Hogy produktívan tudj gondolkodni, végy egy reggeli frissítő zuhanyt, moss fogat, és öltözz fel ugyan úgy, mint akkor mikor bemész az irodába.
  1. Indítsd a napot kevésbé kreatív munkával.
    Otthon vagy néha még az irodában is nehéz egyből ráhangolódni a munkára. Az igazán nagy formátumú dolgok elvégzéséhez szükség van a legnagyobb elkötelezettségre, ezért kevésbé kreatív munkával kezdj és a nagyobb produktivitást igénylőket hagyd későbbre.
  1. Állíts fel egy időbeosztást.
    A munka és magánélet egyensúlyának fenntartása érdekében, tartsd nyilván mikor kezdesz el dolgozni és mikor fejezed be. Ezeket az információkat később elemezd és változtass az időrendeden, ha szükséges.
  1. Inkább videóhívást használj.
    Fontos látni és látszani, ha otthon dolgozol, tartd bekapcsolva a webkamerád, és kérd meg munkatársaid is, hogy tegyék ugyanezt. Szocializálódj!
  1. Tudasd a kollégáiddal, mikor dolgozol és mikor vagy távol.
    Ha kollégáiddal üzenetküldő alkalmazást használsz, mint például a Slack, mindenki arra számít, hogy azonnali válasz érkezik az üzenetekre. Ha elmész szünetre, vagy ebédelsz, jelentkezz ki, vagy tudasd mindenkivel, hogy nem vagy elérhető. a fontos, hogy az emberek tudják, hogy nem vagy itt, de persze nem kell mindenkinek elmondani, hogy épp a fürdőben vagy, vagy egy üdítőért ugrottál el a hűtőhöz. Mindenképpen jelezd, a kollegáknak mikor reggel elkezded a munkát, így tudják, hogy elérhető vagy.