Oldal kiválasztása

Megosztás

SEO vagy PPC – melyik a jobb?

Van helyes vagy helytelen válasz? Lehet, hogy mindkettő? A válaszhoz meg kell értenie a SEO és a PPC előnyeit és hátrányait.

A SEO vagy PPC vita évek óta folyik. Melyik a jobb: egyszerűen megvásárolja a keresőmotorok elejét egy pay-per-click (PPC) kampányon keresztül, vagy természetes keresőmotor-marketingstratégiát alkalmaz a keresőmotor-optimalizálás (SEO) segítségével ?

Számos vállalkozástulajdonos számára nehéz eldönteni, hogy hova kell kerülnie a digitális marketingre szánt összegeknek, gyakran nehéz eldönteni, hogy melyik a jobb stratégia.

Van helyes vagy helytelen válasz? Lehet, hogy mindkettő? A válaszhoz meg kell értenie a SEO és a PPC előnyeit és hátrányait.

SEO / Keresőoptimalizálás

A SEO-t gyakran „organikus” vagy „természetes” generációnak nevezik. Általánosságban elmondható, hogy a SEO az Ön weboldalainak optimalizálásából áll, hogy javítsák pozíciójukat a keresési eredmények között. Az organikus SEO annak biztosításából áll, hogy a keresőmotorok megértsék, mi található az Ön weboldalain, és ideális esetben az Ön webhelyét magasabban rangsorolják, mint a versenytársakat.

A SEO beállításai az iparági tendenciák és a Google algoritmusának megváltozása miatt megváltozhatnak. A változások ellenére is a SEO arra szolgál, hogy olyan webhelyet biztosítson, amely megfelelően bemutatja az üzleti tevékenységeket, és hasznos tartalmat szolgáltatnak mind a látogatók, mind a Google keresőrobotjai számára.

Ez magában foglalhatja annak ellenőrzését, hogy a weboldal jó állapotban van-e tiszta kódok és keresőbarát tartalom felhasználásával, amelyek vonzák az olvasókat, valamint a keresőrobotokat. Más webhelyekről érkező bejövő linkek karbantartása mutathatja a „hivatkozási jogosultságot”, és javíthatja rangsorolását. A blog, a közösségi média marketing és az online videók a három leghatékonyabb módszer a minőségi linkek megszerzésére.

A természetes SEO előnyei:

Az organikus SEO nagyon költséghatékony. A PPC kampány felállításának és menedzsmentjének költsége általában megegyezik, vagy akár magasabb, mint a SEO költsége. A különbség az, hogy folyamatos kattintási díjak vannak a PPC kampányoknál.

    Az organikus SEhttps://jetweb.hu/seo/O tartós – a megfelelően optimalizált webhely jó pozíciót képes megtartani a keresési eredmények között jóval a PPC kampány kikapcsolása után.

    A keresőmotorok elhelyezése viszonylag stabil, míg a PPC hirdetési pozíciói folyamatosan változnak a versenytársak licitálási taktikája szerint. Egy jól optimalizált, jó hivatkozási jogosultságú és kiváló tartalommal rendelkező webhely képes megtartani keresőmotorjának pozícióját akkor is, ha egy hónapig magára van hagyva.

Hátrányok a SEO-nál:

A SEO nagyon lassú a PPC-hez képest. Hónapokig is eltarthat, amíg optimalizálják a webhelyet, hogy megjelenjenek az eredmények, míg a PPC azonnali eredményt mutat.

    A SEO folyamatos folyamat. Az Ön webhelye soha nem lesz 100%-osan „optimalizálva”, csak egyre jobban optimalizálódik, amikor több munkát fektet bele. A jó hír az, hogy a jövőben jobb lesz a rangsorod, és remélhetőleg megszerezheti a SEO-be történő befektetés jutalmát.

    A SEO időigényes, különösen, ha úgy dönt, hogy saját maga csinálja. Lehetősége van SEO eszközöket megvásárolni vagy valakit felvenni, aki a SEO feladatokat elvégzi, de ez pénzbe kerül, és nem a saját ideje.

PPC / pay-per-click reklám

Amikor látogatókat vagy „kattintásokat” vásárol a Google-tól vagy más keresőmotoroktól, akkor azt kattintásonkénti fizetéses (PPC) reklámnak hívják. A PPC lehetővé teszi a keresőmotorok forgalmának gyorsabb kiaknázását az eladott termékekkel vagy a nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatos kulcsszavak fizetésével vagy licitálásával.

A PPC előnyei:

    Nincs várakozás: miután elindul a PPC-kampány, azonnal láthatja a forgalom, a kattintások és a konverziók számát. A SEO eltarthat hónapokig, mielőtt láthatóvá válik, hogy webhelye felfelé halad a keresőmotor eredményei között.

    A PPC méretezhető és ellenőrizhető – meghatározhatja a költségvetést, és javaslatot kap arra, hogy hány elérést kap cserébe. Ez segít megbecsülni a digitális marketing pontos költségvetését. A SEO nem olyan merev és száraz, és hosszabb időt vehet igénybe, vagy több pénzt igényelhet, ha az ipar vagy a hely, ahol rangsorolni szeretne, nagyon versenyképes.

    A PPC használata azt jelenti, hogy nem kell aggódnia a keresőmotor algoritmusa miatt, amely befolyásolja az Ön pozícióját. A legjobb helyeken licitál, így a rangja nem számít. A SEO használatával biztosítania kell, hogy a webhelyét a Google bevált gyakorlatának megfelelően optimalizálja, különben elveszítheti a rangját (helyét), vagy büntetést (letiltást) kaphat.

A PPC hátrányai:

Fizetnie kell a jó eredmények elérése érdekében, és ideális esetben minél többet fizet, annál jobb az eredmény. A kulcsszóverseny nagyon nagy. Ez azt jelentheti, hogy később többet kell fizetnie ugyanazon eredményekért, amelyeket elért.

    A hatékony kulcsszavak kutatása és kiválasztása, amelyekre licitálni lehet, nagyon időigényes. A kulcsszavakra fordított kiadások kezelése, a megtérülésüknek mérése, a ráfordítások kiigazítása és a PPC játék intelligens játéka alapvetően teljes munkaidős feladat. Vagy saját idejét fordítja rá, vagy pedig fel kell vennie egy tapasztalt PPC szakembert, aki helyesen tudja létrehozni és levezérelni a kampányait.

    A PPC olyan, mint egy csaptelep: ha egyszer elzárja, nincs eredmény. Ha hirtelen valamire másra kell átirányítania a PPC-költségvetését, képes-e túlélni? A SEO tartós, és bár soha nem fejeződik be igazán, olyan, mint egy hógolyó: eltart egy ideig, hogy elinduljon, és időnként lelassulhat, de ha felgyorsul a lendület, nem könnyű leállítani.

    A „kattintásos csalás” továbbra is problémát jelent, mivel egyes vállalatok kézi kattintásokat vagy kártékony szoftvereket használnak, amely szimulálja az emberi kattintásokat különböző IP-címekről. A Google észlelheti a csalások egy részét, de vannak módok arra, hogy ezt megkerüljék.

Melyik a jobb az én vállalkozásom számára: SEO vagy PPC?

Tehát melyik a jobb? Nos, ez az iparágtól és a költségvetéstől függ. Ideális esetben mind a SEO, mind a jól strukturált PPC kampány a legjobb eredményeket hozza a vállalkozása számára. A több kattintást gyorsan több potenciális ügyfelet hoz, így biztosítva, hogy vállalkozása pénzt keressen, ellentétben azzal, hogy várakozik a SEO erőfeszítéseire.

Vegye fel a kapcsolatot a JetWeb SEO és PPC szakértőivel

Nincs két vállalkozásnak melyeknek ugyanaz problémája a digitális marketinggel kapcsolatban, ezért keresse meg a JetWeb SEO és PPC szakembereit , hogy megtalálják az Ön számára megfelelő kombinációt. Szakembereink rendelkeznek szakértelemmel és tudással egy olyan terv elkészítéséhez, amely maximalizálja költségvetését és pozitív megtérülést eredményez.

A marketingre összpontosítunk, így Ön a vállalkozására koncentrálhat.