Oldal kiválasztása

Megosztás

A weboldala sikeréhez elengedhetetlen a legfrissebb webdizájn-tendenciák szemelőtt tartása. Ezek a legjobb webdesign trendek 2020-ra.

A legtöbb dologhoz hasonlóan a webdizájn divatja is változik az évek során. Bizonyos formatervezési trendek és elemek azonnal megmutatják, hogy oldala idejétmúlte. Ha lépést tart a webdesign trendekkel, akkor webhelye modern és professzionális megjelenésű lesz.

Nem biztos benne, hogy mik a webdesign trendek 2020-ra? Mi lépést tartunk a legújabb tervezési és fejlesztési változásokkal a lehető legjobb webhelyek létrehozása érdekében. Szeretjük megosztani ezeket az információkat, így tájékozódhat, hogy milyennek kell lennie egy új weboldalnak!

2020-ban a weboldalak kialakításának trendjei a mikroanimációkkal, az organikus funkciókkal, a minimalizmussal és az egyujjas navigációval foglalkoznak, ezzel együtt felhasználóbarátnek is kell lenniük.

Van néhány olyan dolog, ami mindig stílusos, mint például a gyors betöltési sebesség és az érzékeny (mobilbarát) kialakítás. Az alábbi elemek azonban modernek, és 2020-ban trendekké válhatnak.

Mikro animáció

Amint a névből már kitalálhatta, a mikro-animációk kis animációk. De ebben az esetben a kicsi nem azt jelenti, hogy jelentéktelen. A mikroanimációk rendkívül hasznosak, amikor a felhasználókat irányítják az Ön webhelyével való interakcióik során. A játékosság elemét is hozzáadhatják az Ön webhelyéhez.

A mikroanimációk néhány éve népszerűek, de 2020-ban trendivé válhatnak.

Az e-kereskedelmi webhelyek egyik legújabb webdesign-trendje a mikroanimációk használata, hogy fokozza a felhasználói élményt, és hogy a vásárlók megízlelhessék termékeik jellegét. Ez a jógaruházati üzlet már mikroanimációkat használ annak érdekében, hogy megmutassa a vásárlóknak, hogy ruháik hogyan illeszkednek és mutatnak rajtuk:

Organikus Formák

A geometriai alakzatok nagy weblaptervezési tendenciát jelentettek 2019-ben, de 2020 az organikus formákról fog szólni. A szerves vagy folyékony formák olyan dolgok, amelyek nem járnak egyenes vonallal. Gondolj azokra a formákra, amelyek a természetben fordulnak elő, például hegyek, vagy egy tó vagy folyó szélei aszimmetrikusak és kanyargók.

A folyamatos alakzatok segítenek, hogy egy weboldal szakaszait durva vonalak vagy szögek nélkül legyenek elválasztva. Remekül használhatók a háttérben is, például, ahogyan az Android a weboldalán köröket használ termékek mögött:

Minimalizmus

A minimalizmus, amelyet néha „lapos kialakításnak” neveznek, nem új tendencia a webdesignban, ám jellemzően sok fehér színhez társult (lásd Apple.) 2020-ban azt várjuk, hogy az emberek színes minimalizmussal kísérletezzenek. “Nemcsak fehérnek kell lennie, hogy minimalista legyen”

Kiváló példa egy olyan webhelyre, amely jól illusztrálja a színes minimalizmust, a Shopify . Webhelyének minden oldala merész háttér színű, tiszta szöveggel és minimális tervezési elemekkel, így egy olyan oldal került létrehozásra, amely egyszerre figyelemfelkeltő és könnyű a szemnek. Ez bizonyítja, hogy a minimalizmusnak nem kell feltétlenül unalmasnak lennie.

Színek

A színes minimalizmus együtt jár a 2020 egyik legnagyobb webdesign trendjével: a színekkel. A merész, élénk, telített színek segítenek a márkájának kiemelésében, és ellentétesek a puha semleges megjelenésekkel, amelyeket sok vállalat az elmúlt években választott.

A Bubly, a szénsavas vizű társaság kiváló példa arra, hogy egy webhely merész, telített színeket használhat anélkül, hogy a szemet fárasztja. Márkanévük a színes dobozokról szól, webhelyük ennek kiterjesztése:

Hangulat kiváltó színek

Az erős szín mellett 2020-ban a színek tudatos hangulat kiváltó hatásának használata nagy jelentőséggel bír. A színpszichológia, a szín emberi viselkedésre gyakorolt ​​hatásának tanulmányozása évszázadok óta tart, és a marketingszakemberek ezt majdnem olyan hosszú ideig értékesítésének segítésére használják.

Noha a színek értelmezésének sok módon köze van a saját egyéni felfogásunkhoz, vannak bizonyos általános érzések a színekkel kapcsolatban. Például a zöld általában a természetet és a természetes termékeket jelöli, míg a vörös az energiát és a szenvedélyt jelképezi.

Úgy gondoljuk, hogy 2020-ban a webes tervezők még nagyobb hangsúlyt fektetnek a színek tudatos használatára, hogy felhívják a figyelmet a hangulat (ok)ra és az érzés (ek)re, amelyet egy webhely kivált.

Hüvelykujj-barát mobil navigáció

Webhelyének működőképesnek, és könnyen használhatónak kell lennie a mobil eszközökön. De 2020-ban a webdizájn a “hüvelykujj-barát” webhelyek létrehozására összpontosít.

Mi az a „hüvelykujj-barát”?

A telefonjaink használatáról beszélünk. Ha ezt éppen a telefonján olvassa, nézze meg, ahogy tartje. Ujjai valószínűleg a telefon hátulja vannak, így a hüvelykujja végzi az összes munkát. Így:

Így használja a legtöbb ember okostelefont, és ezért fontos a hüvelykujj-barát navigáció. A navigációs sáv, a menü és az a gombok elhelyezése a hüvelykujj elérési helyén (a képernyő közepén) megkönnyíti a webhely használatát.

Itt egy nagyszerű grafikon, amely bemutatja a telefon képernyőjének hüvelykujj-barát területeit:

Intelligens videó

A videók már régóta kötelező elemei a webhelyeknek. Mindenki szereti a videókat! A videó vonza figyelmet! Ez a leghatékonyabb online marketing eszköz!

Bár a videó jó, át kell gondolni használatát. Erről szól az intelligens videó: videó, amelynek célja és jelentése van. Elmúltak azok a napok, amikor egy YouTube-videót beágyazunk a webhelyre, csak hogy ott legyen. Egy jól átgondolt, kiváló minőségű videó jobb, mint egy tucat nem optimalizált videó.

A video használata figyelemfelkető, de nem tolakodó kell, hogy legyen. Ez egyben szórakoztatóan vizuális ábrázolása annak is, amit a cég profilja.

Materiális dizájn

A materiális dizájn valójában a Google által 2014-ben bevezetett tervezési stílus, ahol a hagyományos webdizájn laposnak tűnik, a materiális dizájn a színek és az árnyékok felhasználását jelenti a fizikai világ és annak textúráinak utánozására.

A Google szoftvercsomagjának ikonjai kiváló példa az anyagtervezésre:

Az árnyékok a Gmail borítékján és a naptáron különösen jó példák a materiál dizájnra. Nagyon finom, de hatásos, hogy az ikonok háromdimenziósnak tűnjenek. 2020-ban ez a stílus egyre elterjedtebb lesz.

Folytatódó webdesign-trendek 2020-ban

Van néhány olyan tendencia, amelyek népszerűek voltak 2019-ben és 2020-ban továbbra is azok lesznek:

  • Betöltési sebesség – a gyors betöltési idő fontos tényezők az UX-ben és a SEO-ban évek óta. Több tanulmány készült arról, hogy hogyan hat a felhasználókra az oldalak betöltési sebessége, és azt találták, hogy a felhasználók 50% -a azt várja el, hogy a webhely két vagy annál kevesebb másodperc alatt töltődjön be. Ha a betöltés több mint három másodpercet vesz igénybe, az oldal iránti erdeklődés csökken.
  • Mobilbarát kialakítás – az adaptív / mobilbarát webdesign már nem kérdés. Valójában a webhelyet először a mobil szem előtt tartásával kell megtervezni. A mobilos keresések 2015-ben túlteljesítették az asztali kereséseket, és 2017 eleje óta a mobil forgalom a világ minden részének internetes forgalmának csaknem felét tette ki . A Google 2018 óta kedvezőbben rangsorolja a mobilbarát webhelyeket. Igen, a mobil első tervezés újabb csepp a SEO vödörben.
  • Chatbots – a chatbots egy olyan funkció, amely néhány éve népszerű és 2020-ban továbbra is releváns lesz. Mivel a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás továbbra is kifinomultabbá válik, azt várjuk, hogy a chatbotok az egyszerű ügyfélszolgálat normáivá váljanak.
  • SSL tanúsítványok – Az SSL tanúsítványok kevésbé trendi és inkább szükséges biztonsági intézkedés a webhelyek számára. Az SSL a Secure Sockets Layer kifejezést jelenti, a tanúsítvány telepítve van a webszerverre. Két célt szolgál: hitelesíti a weboldal azonosságát, amely garantálja a látogatók számára, hogy nem hamis webhelyen vannak, és titkosítja a továbbított adatokat. Ez biztosítja a privát „beszélgetést” a webhely és a látogatók között. Ha webhelyének nincs SSL-tanúsítványa, akkor annak megszerzésének prioritást kell élveznie 2020-ban, különösen, ha e-kereskedelmi webhelyed van!

Webhelytervezési trendek 2020-ban: letisztult és a szemnek vonzó

2020-ban számtalan letisztult, vonzó webhelyet várunk, amelyek animációt és videót használnak a felhasználói élmény fokozása érdekében, melyek kezelését “hüvelykujj-barát” kialakítás segíti majd elő!