Oldal kiválasztása

Megosztás

A legtöbb cég számára a weboldalnak és a Facebooknak különleges szerepe van, és mindkettő fontos a márkaépítésében. Ahhoz, hogy lássuk, hogy melyik előnyösebb, meg kell határozni a felhasználás céljait annak meghatározása érdekében, hogy a webhelye vagy a Facebook oldala jobban elérhető-e a közönséghez.

Saját tulajdon vagy a teljes ellenőrzés hiánya

    Webhely: Az ön saját weboldala. Ez teljes ellenőrzést biztosít a teljes márka felett.
    Facebook: Nem saját, hanem egy harmadik fél webhelyével foglalkozik. Be kell tartania a Facebook szolgáltatási feltételeit, amelyeket folyamatosan felülvizsgálnak, és ha veszélyesnek ítélik, oldala törlésre kerül.

Webhelye tervezése és frissítése

    Webhely: Tervezze meg webhelyét, hogy megfeleljen cége és márkája céljainak és megjelenésének. Bármikor, saját belátása szerint végezzen változtatásokat.
    Facebook: Bár kirakhatja a logóját, és apróbb változtatásokat végezhet az információk megjelenésében, továbbra is a Facebook megjelenésének hatása alatt áll. A változtatások általában csak a külső megjelenést jelentik.

Információ kézbesítése

    Webhely: Reklámoznia kell webhelyét, hogy felfedezzék azt. Ha a tartalom megfelel az olvasóknak, akkor sikeres lesz és visszatérnek az oldalára.
    Facebook: Az információkat közvetlenül ott közli, ahol a célközönség sok időt tölt a barátokkal és a családdal. A frissítései bekerülnek a hírfolyamba, és azonnal mindenkinek elérhetővé válik.

A karbantartó személyek naprakészsége

    Webhely: A megfelelő személyeknek naprakésznek kell lenniük a webhelyének frissítésére, ha ez nem megfelelő, akkor a webhely tartalma elavulttá válik.
    Facebook: Még a technológiailag kihívásokkal rendelkezők is tudnak információkat, fényképeket vagy videókat megosztani a Facebook-on. A legfrissebb hírek között gyorsan frissítést küldhetnek a célközönségnek.

Frissítések vagy az idővonal

    Webhely: A közönség feliratkozhat RSS-hírcsatornájára, hogy elsőkézből kapja meg a legfrissebb híreit. Hátránya, hogy a felhasználóknak RSS-olvasót kell használniuk.
    Facebook: Könnyen elküldheti tartalmait több ezer embernek, akik az idejüket töltik a Facebookon. Egy egyszerű kattintással a felhasználók megkaphatják az összes frissítést, megjegyzéseket fűzhetnek a Facebook oldalához, és megoszthatják az információkat barátaikkal és családjjukkal.

Bevétel

    Webhely: Szabadon generálhat bevételt webhelyén. Ön állítja be az árakat és kezeli a hirdetéseket.
    Facebook: Nem adhat el hirdetési helyet a Facebook oldalán. A bevételi lehetőségek nincsennek.

Statisztikák

    Webhely: Az Ön webhelyének statisztikája nem nyilvános. Nem kell közölnie a célközönséggel, hogy hány megtekintést, találatot vagy egyedi látogatót vonzott a webhelye havonta.
    Facebook: Mindenki láthatja, hány követője van, vagy nincs. Amint megpróbálja javítani a márkáját a Facebook segítségével, láthatja, hogy versenytársainak több ezre követője van, míg Önnek csak néhány száz.

Kampányok

    Webhely: A kampányok az érdeklődőket a webhelyére irányítják. Szponzorációkat adhat el, hirdetéseket, akciókat tehet közzé, napi bejegyzéseket kérhet, és figyelemmel kísérheti webhelyének elemzését, hogy láthassa, mennyire hatékonyak az egyes kampányok a üzlet szempontjából.
    Facebook: Ha a kampányt kizárólag a Facebook oldalán futtatja, akkor nagy szüksége van követője aktivitásaira. A szabályok a Facebook promóciós irányelveire korlátozódnak.

Felhasználói kommentek ellenőrzése, kezelése

    Webhely: Ha engedélyezi a webhelyén közzétett cikkekkel kapcsolatos kommenteket, el kell döntenie, hogyan fogja figyelemmel kísérni ezeket, és ki kell dolgoznia egy irányelvet, amellyel kezelheti a kifogásolható anyagokat. Ez nagyon időigényes lehet.
    Facebook: Miközben továbbra is figyelni kell azokra az emberekre, akik csak negatív akarják befolyásolni az oldalát, a Facebooknak van egy egyszerű rendszere a megjegyzések blokkolására és az kommentelők szűrésére.

Kapcsolat a Facebookal vagy a saját weboldalával

    Webhely: A webhelyének korlátozott lehetősége van a célközönséggel való interakcióra. Még akkor is, ha az emberek kommentálhatják a bejegyzéseket, cikkeket, mivel ezekre általában nem kapnak választ.
    Facebook: Noha a felhasználók kommentálhatják az bejegyzéseit, és megoszthatják azokat barátaikkal, a Facebook olyan hely, ahol gyakran találkoznak a konkurenciával is. De vajon ez vajon elősegíti márkájának fejlődését? Persze, az emberek beszélnek azokról, amiket a Facebookon találhatnak, ez Ön oldalára is egyre több látogatöt vonz majd.